post

Hur kickar ni igång er träningsmotivation?

Jag behöver verkligen alla tips på att fått kicka igång min träningsmotivation! Hur kickar ni igång er träningsmotivation? HJÄLP! Ge mig alla tips ni har!
Har ju världens bästa förmån på jobbet där vi nu varje onsdag har olika pass mellan 15-16, där vi alltså får träna på arbetstid! Lyxigt!
Igår var jag på träningen och det var cirkelträning med olika stationer som verkligen körde igenom hela kroppen. Man var 4 st i varje grupp intervallen var på 45 sekunder per station. Här kör man ju järnet det blir ju liksom automatiskt så om ni förstår vad jag menar? Jag då som inte tränat på ett tag, har ju fått en sån olidlig träningsvärk. Bra smärta jag vet, men fasiken framsida lår. Imorgon kommer jag knappt kunna gå förmodligen, haha!

Detta får mig känna mig lite osugen tills nästa onsdag då förmodligen inte träningsvärken gått över. Detta är nackdelen med cirkelträning att man inte får ta det i sitt egna tempo. Hade man exempelvis gått till gymmet så hade man kunnat mjukstarta lite, köra i sitt egna tempo.

Undrar ifall det hjälper att köpa nya snygga träningskläder? Förmodligen ett par gånger, men sen då? Inget super pepp inlägg idag direkt. Men jag måste verkligen ge mig tusan på att jag SKA träna. Hade det varit fotboll så hade det inte varit några som helst problem!

This post contains adlinks from Adviral

Hur kickar ni igång er träningsmotivation?

1. HERE / 2. HERE / 3. HERE / 4. HERE / 5. HERE

20 thoughts on “Hur kickar ni igång er träningsmotivation?

  1. Jag fick värsta peppen av att gå till en Pt denna gången. Att få hjälp med bra övningar som passade bra fick igång mig. Ska gå igen nu och funderar på att boka in några tider till och använda mitt friskvårdsbidrag. Och jag lovar, efter första gången hos pt:n kunde jag knappt gå, ojade och ajade för varje litet trappsteg och när jag satte mig ner och reste mig upp men det peppade mig bara mer

    • Jag har hört att PT skall få fart på en, kanske borde testa det. Ja alltså ja träningsvärken kommer man inte undan. Men jag är orolig för skador etc. Därför kan jag tycka att just sådan här cirkelträning kanske inte är optimalt, när man är otränad.

  2. Lite nya plagg och instagram konton inom träning hjälper mig. Skrev ett inlägg igår om citat som kan peppa igång en också 🙂
    När jag började med vikter för 3 veckor sen så gick jag konstant med träningsvärk tills förra helgen, tränade 6 dagar med vikter förra veckan. Nu har det försvunnit dock pga att jag åkte på influensa och fått vila bara denna veckan. Men väntar nu till jag kan återgå till vikterna, vilket jag hoppas kan bli nu i helgen.

    • Ja det peppar väl en för stunden antar jag 😉 Man får inte heller gå ut för hårt, då tröttnar man också tillslut tror jag.

  3. Se till att gå till gymmet, eller ta en powerwalk där du joggar lite emellanåt. Den bästa träningen är den som blir av. När man haft en liten dipp ett tag kan det kännas jobbigt att komma igång igen, men då ska man klappa sig själv på axeln och mjukstarta, vad du än gör så är det en början. Man behöver inte köra järnet från början, men om man börjar få in en rutin på att träna kommer man tycka det är roligare sen. Ett annat tips är snygga träningskläder och att träna det man tycker är kul, med andra ord, variera och gör roliga saker!

    • Men åh superbra tips! Exakt den bästa träningen är den som blir av, tack! Mjukstarta är viktigt alltså! Alltid kul med nya träningskläder!

  4. Nya träningskläder! <—- bästa motivationen, haha! Sen älskar jag gruppträningspass =) Bra med variation + att passet är när det är. Man kan liksom inte sitta kvar i soffan och säga "bara 10 minuter till" för då har passet börjat. Och hitta en träningskompis. Någon du bokar på dig på passen tillsammans med, som både peppar och stöttar och som man inte vill svika =)
    Heja dig finaste <3

  5. Det viktigaste när det gäller motivationen till träningen är att hitta en träningsform som man själv tycker är rolig. Då blir det liksom lättare att både ta sig dit och sedan genomföra passet. Sedan är det ju alltid ett plus om man är två eller fler som kör, så man kan hjälpa, pusha och peppa varandra. Det gör det alltid lättare än om man kör helt själv, framförallt när det gäller att ta sig dit. Utöver det gäller det väl att börja relativt lätt och sedan trappa upp, så man inte går på fullt ut från början och sedan drar på sig skador och skit för att man höjer träningsvolymen så chockartat direkt. Så till en början kan det kanske räcka med korta styrkepass där du fokar på en eller ett par muskelgrupper, gå en rask promenad/joggar lite lätt i en kvart eller något, allt beroende på vilka mål du har med träningen och hur planen ser ut. För det är nästan viktigast av allt, att ha en plan med sin träning, att sätta upp mål, både långsiktiga och lite mer på kort sikt. Då blir det genast lättare.

    Hoppas det hjälper något och lycka till! 🙂

    • Åh tack så mycket, verkligen bra tips. Har fått många bra träningstips nu och skall försöka anamma så många jag bara kan.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *